Adcuris 2017-11-01T16:00:49+00:00

Project Description

Adcuris ville förbättra kommunikationen på sina traumakit men samtidigt behålla den gamla påsen.

Då kan det bli så här.

Behov

Adcuris sampackar olika specialkit för akutvård och behöver ett sätt att kommunicera sitt varumärke, produktnamn och manual för hur och när de olika produkterna i packen används.

Begränsningar

I samtliga pack finns det olika produkter som var och en ligger i en separat påse. Allt innehåll i dessa traumakit måste synas tydligt utan att förpackningen öppnas så att det kan säkras att de är intakta när de tas med ut på övning, jakt etc. De ska också tåla vatten, smuts och hårda tag varför en värmesealad transparent plastpåse är en bra lösning. Dessutom har kunden köpt på sig en hel del av detta material vilket bör användas. QR koden måste också finnas synlig och läsbar på framsidan genom plasten så att man lätt kan hitta mer detaljerad information om hur man använder traumakitten.

Budget

Budgeten är ganska liten liksom volymen vilket innebär att både illustrationer och material behöver synkas på ett effektivt sätt vilket innebär att vi skapade illustrationer som kunde återanvändas för olika kit. Manual och varumärkeskommunikation lades samman på samma ark och vikningarna gjordes så att all kommunikation var klar och tydlig på hopvikt och uppvikt.

Kund: Adcuris AB

Projekt: Sleeve för akutpack

Partner: Illustratör Mette Koverberg, Grafic View

Kravställning

Projektledning

Förpackningsdesign

Kostnadsförhandling

Grafisk design